طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد با خامه برای ۱۰ نفر ساده و سریع

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد با خامه برای ۱۰ نفر ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 3 بهمن 1401 ز : 21:8 | +

طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد

طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد با خامه طرز تهیه کیک اسفنجی با اندازه گیری لیوان طرز تهیه کیک اسفنجی در قابلمه طرز تهیه کیک تولد طرز تهیه کیک اسفنجی برای 10 نفر طرز تهیه کیک اسفنجی برای ۱۲ نفر طرز تهیه کیک اسفنجی برای 15 نفر طرز تهیه کیک اسفنجی برای 4 نفر

طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد، با این حجم از مواد می‌توانید برای ۱۰ نفر یک کیک شکلاتی با بافت اسفنجی و پنبه‌ای بپزید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد لازم برای کیک
تخم مرغ ۴ عدد
آرد قنادی ۲ لیوان
شکر یک لیوان
پودر کاکائو سه ق غ
بکینگ پودر یه ق غ
شیر ولرم یه لیوان
روغن مایع نصف لیوان
وانیل کمی

طرز تهیه کیک اسفنجی برای تولد

 
 

مرحله اول

برای شروع میریم سراغ تخم مرغ، بعد از شکستن تخم مرغ شکر و وانیل رو بهش اضافه میکنیم و حسابی این مواد رو هم می‌زنیم تا رنگ اون سفید و حالتی کشدار پیدا کنه. حالا روغن و بعدش شیر رو اضافه کنید.

 
 

مرحله دوم

در حد مخلوط شدن مواد رو هم بزنیم. آرد رو با پودر کاکائو و بکینگ پودر مخلوط می کنیم و این مواد خشک رو برای سه مرحله الک میکنیم تا هواگیری بشه. با الک کردن آرد کیک شما حالت اسفنجی و پف دار پیدا میکنه.

 
 

مرحله سوم

آرد رو باید طی سه مرحله و آرام‌آرام به مایه کیک اضافه کنیم. در هنگام اضافه کردن آرد مواد را حتماً در یک جهت مخلوط کنیم. کف قالب رو با کاغذ روغنی بپوشانیم و مایه کیک را درون قالب بریزیم.

 
 

مرحله چهارم

حالا قالب را دو سه بار زمین بکوبید تا حباب های داخل مایه کیک گرفته شود. فر را هم همان ابتدا روشن میکنیم تا پیش گرم شود. قالب را برای ۳۵ الی ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار میدهیم.

مواد کرم پنیری
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای ویلی یا ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
شکر ۵ ق غ
پودر کاکائو یک ق غ
شکلات صبحانه یک ق غ

مرحله پنجم

بعد از اینکه قالب را از درون فر خارج کردیم. اجازه می دهیم تا خنک شود در این فاصله زمانی کرم پنیری را آماده می کنیم. خامه صبحانه را با شکر هم میزنیم تا فرم بگیرد. پنیر را هم بزنید و بعد از آن به خامه اضافه کنید.

 
 

مرحله ششم

حالا به این مواد پودر کاکائو و شکلات را اضافه کنید و با همزن خوب مخلوط میکنیم تا کرم پنیری شکلاتی ما آماده برای استفاده شود. برای تزیین کیک بهتر است از طلق دور کیک استفاده کنیم، از قنادی بخرید.

 
 

مرحله هفتم

دور کیک را با طلق ببندید و مایع پنیری را روی سطح کیک بریزید با کاردک مخصوص سطح کیک را صاف کرده و بعد از اینکه کارتان تمام شد روی کیک کمی پودر کاکائو الک کنید. کیک رو بذار تو یخچال تا حالت بگیره.

 

منبع: آشپزی دلبرانه

 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com